Новини

У Вінницькому окружному адміністративному суді проведено підсумки опитування щодо якості роботи суду.


     На виконання рішення Ради суддів України №5 від 5 лютого 2015 року  Вінницьким окружним адміністративним судом (далі по тексту – ВОАС) в рамках проекту «Система оцінки якості роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» з 20 березня по 20 квітня 2017 року здійснено опитування відвідувачів суду, що проводилося в приміщенні суду та на офіційному веб-сайті ВОАС методом анкетування.

Необхідно підкреслити, що даний захід проводиться з 2012 року.

Проведене опитування є досить корисним. Практична користь його полягає у тому, що отримані результати використовуватимуться для всебічного врахування думки громадян, визначення шляхів подолання існуючих проблем та прийняття відповідних управлінських рішень, направлених на їх вирішення та удосконалення діяльності судової установи.

На інформаційних стендах суду були розміщені оголошення про заплановане опитування відвідувачів, виготовлено та розмножено анонімну анкету, у вестибюлі суду та на 3 поверсі розміщено скриньки для заповнених анкет.

У ході реалізації опитування зібрана та проаналізована інформація за такими параметрами як доступність суду, зручність та комфортність перебування у суді, повнота та ясність судової інформації, якість роботи працівників апарату суду, дотримання термінів судового розгляду, якість роботи суддів, якість та написання та обґрунтування судового рішення.

Всього в опитуванні прийняло участь 36 осіб, з них 32 анкети заповнено у паперовому вигляді і 4 анкети - в електронному.


Результати анкетування відвідувачів щодо якості

функціонування суду

2017

Результат опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду відображений у відсотковому значенні відповідно до кількості респондентів, що надали відповідь на те чи інше питання в анкеті.

 

Блок 1.  Загальна характеристика респондента:

1.Вік:         

18-25 років

8%

26-39 років

53%

40-59 років

38%

60 років і старші

0%

 

 

2.Рівень освіти:

  

Середня та неповна середня

3%

Базова вища

0%

Повна вища

97%

Інше ( вкажіть)

0%

 

 

 

 

 

3.Стать:                                         

Чоловіча

53%

Жіноча

47%

 

4. Наявність вищої юридичної освіти

Так

89%

Ні

11%

 

 

 

5. Де Ви проживаєте:                                  

В населеному пункті, де розташований цей суд

31%

В іншому населеному пункті

69%

 

  6. Як часто Ви були учасником  судового процесу:

Це мій перший судовий процес

0%

2-5 разів

20%

6 разів і більше

80%

 

 

 

 

 

7.  На якій стадії розгляду знаходиться  Ваша справа:

 

Розгляд справи ще не розпочато

14%

Справа перебуває в процесі розгляду

42%

Розгляд справи завершено

(прийнято рішення)

42%

Інше (вкажіть)

2%

 

 

 

 

 

 

8.  У суді Ви представляєте:

 

Особисто себе (є позивачем/ відповідачем/свідком/потерпілим)

36%

Іншу особу ( є адвокатом, юрист-консультантом)

56%

Інше (вкажіть)

8%

 

 

 

 

 

 

9. Який ступінь Вашої обізнаності з роботою судів та суддів в цілому?

 

Цілком обізнаний

Загалом обізнаний

Майже не обізнаний

Зовсім не обізнаний

69%

25%

6%

0%

 

10. Оцініть, будь-ласка, за 5-бальною шкалою,  якість роботи цього суду:

(1-дуже погано, 5-відмінно)

 

1 - 0%

2 – 0%

3 - 17%

4 - 33%

5 - 50%

 

11. Чи довіряєте Ви Вінницькому окружному адміністративному суду:

(1-цілком ні, 2-скоріше ні, 3-більш-менш (варіант: і так і ні), 4-скоріше так, 5-цілком так )

 

1 - 6

2 - 8

3 - 28

4 - 31

5 - 27

 

Блок 2 Основна частина – оцінювання за вимірами якості

Будь-ласка, надайте відповіді на наступні запитання, використовуючи 5-бальну шкалу

(1-цілком ні, 2-скоріше ні, 3-більш-менш (варіант: і так і ні), 4-скоріше так, 5-цілком так).  


Доступність суду

 

12

Чи легко Вам було знайти будівлю суду?

12.1

Чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне запитання)

13

Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду?

14

Чи зазнавали Ви певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони?

15

Як Ви вважаєте, чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду?

16

Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном?

17

Чи дозволяв графік роботи канцелярії суду вчасно та безперешкодно вирішувати Ваші справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)?

18

Чи могли би Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності?1

 

Зручність та комфортність перебування у суді


 

Чи є характерним для приміщень суду наступне:

 

19

- достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання?

20

- вільний доступ до побутових приміщень (туалетів)?

21

- чистота та прибраність приміщень?

22

- достатність освітлення?

 

 Повнота та ясність інформації


23

Чи зручно у суді розташовані інформаційні стенди (дошки об’яв)?

 

Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо:

 

24

- розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень

25

- правил допуску в суд та перебування в ньому

26

- справ, що призначені до розгляду

27

- зразків документів (заяв, клопотань, тощо)

28

- порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів

29

Чи користувалися Ви сторінкою суду в мережі Інтернет ?

Так – 90%

Ні – 10%

30

Чи знайшли Ви на сторінці суду потрібну для Вас інформацію?


Сприйняття роботи працівників апарату суду

 

31

Чи працівники суду працювали старанно та не припускалися помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків?

 

Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами такі риси:

 

32

- доброзичливість, повага, бажання допомогти

33

- однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу

34

- професіоналізм, знання своєї справи

 

Дотримання термінів судового розгляду


35

Чи вчасно (відповідно до графіку) розпочалося останнє засідання по Вашій справі?

36

Чи було враховано Ваші побажання при призначенні дня та часу засідання?

37

Чи вчасно Ви отримували повістки та повідомлення про розгляд справи?

38

Чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки/ перенесення слухань у розгляді Вашої справи?

 

Сприйняття роботи судді


 

Як на Вашу думку, чи було характерним для судді, що розглядав Вашу справу (одноособово чи як голова колегії суддів), наступне:

 

39

- неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був)

40

- коректність, доброзичливість, ввічливість

41

- належна підготовка до справи та знання справи

42

- надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію

43

- дотримання процедури розгляду

 

Судове рішення (якщо розгляд справи завершено)


 

 

Так

Ні        

44

Чи рішення по Вашій справі було на Вашу користь?

80 %

20%

45

Чи плануєте Ви оскаржувати рішення по Вашій справі?

80%

20%

46

Чи отримали Ви повний текст рішення по Вашій справі?

97%

3%

47

Чи вчасно Ви отримали повний текст рішення по Вашій справі?

70%

30%

 

Якщо Вам вдалось ознайомитись з текстом рішення, будь ласка, надайте відповіді на наступні запитання, використовуючи 5-бальну шкалу:

1 -цілком ні, 2 - скоріше ні, 3 - більш-менш (варіант: і так і ні), 4 - скоріше так, 5 -цілком так).

 

48

Чи було рішення викладено легкою, доступною для розуміння мовою?

49

На Вашу думку, чи було рішення по Вашій справі добре обґрунтованим?


ВИСНОВКИ

 

Відповідно до результату анкетування відвідувачів щодо якості функціонування суду - організація роботи у Вінницькому окружного адміністративному суді здійснюється в цілому на досить високому рівні.

Разом з тим, дане анкетування дозволило виявити і окремі незначні проблемні моменти в організації роботи суду, надало відповіді на ключові питання, які були поставлені в програмі соціального дослідження.

Водночас, не дивлячись на високу позитивну оцінку відвідувачів щодо якості функціонування суду, необхідним є постійне вдосконалення, пошук нових форм роботи по організації роботи суду в цілому, підвищення кваліфікації працівників апарату суду з метою досягнення належного рівня відповідності суспільним очікуванням щодо продуктивності та ефективності судових процедур, якості судових послуг та задоволеності роботою суду громадян.